Blog poświęcony aktywności fizycznej
Dieta

Dieta i trening – jak stworzyć z nich doskonały plan?

Dieta i trening – jak stworzyć z nich doskonały plan?

Decyzja o zrzuceniu kilku kilogramów wiąże się z ułożeniem określonej strategii. Bardzo często sięgamy po gotowe plany. Jeśli jednak nie mamy zamiaru korzystać z porad dietetyków i trenerów personalnych, możemy sami ułożyć plan dietetyczno-treningowy. Wystarczy trzymać się kilku podstawowych zasad!

Zdrowa dieta

Ponieważ ciało potrzebuje energii i składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania, nie warto ulegać pokusom cudownych diet, które w większości opierają się na eliminacji jednego ze składników odżywczych lub drastycznej redukcji spożywanych kalorii. Prawidłowa dieta to dieta zbilansowana oraz dostosowana do trybu życia, jaki prowadzimy. Trudno przecież wymagać od osoby ciężko pracującej fizycznie, aby ograniczała swój jadłospis do 1200 kcal! Ważniejsze od restrykcyjnych ograniczeń jest wyrobienie zdrowych nawyków żywieniowych, które będziemy stosować nawet po osiągnięciu wymarzonej formy.

Efektywny trening

Wszyscy biegają, więc i ty zmuszasz się do biegania? Niepotrzebnie! Trening, który przyczyni się do osiągnięcia upragnionej sylwetki powinien składać się z ulubionych aktywności. Każda forma aktywności ruchowej – czy jest to rower, fitness, bieganie czy pływanie – będzie doskonale funkcjonowała w planie treningowym. Ważne jest też, by wygospodarować czas na trening i postarać się, aby był to jednocześnie czas na relaks i przyjemne przełamanie rutyny. Jeśli to się uda, istnieje większa szansa, że aktywność ruchowa wejdzie nam w krew i pozwoli utrzymać dobrą formę do końca życia.

Skomponuj swój plan dietetyczno-treningowy

Można stworzyć go w aplikacji, w excelu lub na zwykłej kartce – ważne, aby motywował. Optymalny plan powinien być dostosowany do codziennych obowiązków i nie może stanowić zbyt dużego obciążenia. Stworzenie dobrego planu dietetyczno-treningowego to nic innego jak wyszukiwanie coraz to nowych przepisów na zdrowe i smaczne posiłki oraz planowanie urozmaiconych aktywności sportowych bez szkody dla rodziny i obowiązków zawodowych. Program prowadzący do dobrej formy nie powinien być skomplikowany – dobrze, aby składał się z prostych czynności, które wykonamy bez zbędnego przymusu i chętnie będziemy je kontynuować po osiągnięciu zamierzonego celu.

Plan prowadzący do dobrej formy powinien składać się ze zbilansowanej diety i odpowiedniego treningu. Ich umiejętne połączenie i wkomponowanie w plan dnia czasami bywa wyzwaniem, ale przede wszystkim prowadzi do satysfakcji z wypracowanych efektów!

Więcej informacji na https://potreningu.pl/

Post Comment